dijous, 21 de febrer del 2008

Cirugia estètica per a adolescents

Unes 400.000 persones s'operen cada any a Espanya. El 10% són menors. Uns tenen una vertadera patologia, altres ho fan per capritx. Jo pense que no deurien operar-se per capritx perquè són menors d'edat i estan en creixement i de vegades poden tindre algun perill. Encara que de vegades la gent sí té algún complexe jo crec que s'operen perquè així es senten millor.. però si l'operació és per algun capritx crec que no s'hauria de fer. A més els metges aconsellen als joves no operar-se el cos quan encara està en desenvolupament.

Les dones solen ser les que més se solen operar per a augmentar els pits. La causa sol ser per trobar-se millor amb elles mateixes i per a lligar més amb els homes, moltes de les dones s'operen de les bosses perquè creuen que tenen moltes. Majoritàriament són les que ja tenen uns 45 anys i solen ser les que més s'operen...

Altres operacions són les de les persones que tenen sobrepes, que es volen llevar greix i panxa perquè no es troben agust amb elles mateixes. Se solen operar també perquè els insulten. La cirugia estètita està per resoldre problemes, no per costum ni per moda. Estem totalment en desacord perquè si per exemple eres menor d'edat i no estàs encara desenvolupat doncs si t'operes quan ja has passat la maduresa doncs pot ser que ja no t'agrade...
Les últimes modes entre els jovens és demanar als pares que els paguen l'operació de cirugia estètica quan els resultats acadèmics són bons. I ens preguntem, quina classe de pares premien als seus fills prometent-los canvis físics? Quina classe de fills demanen aquestes coses?
Quina és la diferència em pregunte jo entre discriminar algú pel color de la seua pell o per la seua aparença física? A l'igual que no accepte el racisme no hauríem d'acceptar la discriminació estètica. Jo si fora mare i la meua filla o el meu fill em diu que vol una operació de cirugia estètica per a canviar algun tret físic, jo li diria que no ho hauria de fer perquè podria ser un capritx seu i es podria acostumar a resoldre a base de bisturis.

A més a més pot ser que si et fas una operació caigues en la temptació d'una altra, i d'altra més i així et crearà una addicció. I a més a més tot el món té defectes i s'ha de conformar amb el que té, igual que tenim defectes també tenim virtuts.

Cintia, Lidia i Alvaro.